OK
Co
to jest ocenianie kształtujące, w skrócie OK?
Jest to rodzaj
oceniania, który pomaga uczniom się uczyć.
Na OK składają się:
Cel
zajęć: zrozumiały dla każdego ucznia, ustalany na początku
zajęć.
Pod
koniec zajęć nauczyciel wspólnie z uczniami sprawdza, czy cel
został osiągnięty.
Kryteria
sukcesu -NaCoBeZU
Uczeń
musi wiedzieć, co będzie oceniane. Nauczyciel
ustala na cobędzie zwracał uwagę
przy ocenianiu (NaCoBeZU) Te kryteria pomagają uczniom tak wykonać
swoją pracę, aby postawiony cel został osiągnięty.
Informacja
zwrotna nauczyciela to:
Docenienie
tego, co uczeń zrobił dobrze.
Zapisanie
tego, co wymaga poprawy.
Podanie
wskazówek, w jaki sposób uczeń powinien poprawić błędy.
Podanie
wskazówek, w jakim kierunku uczeń ma dalej pracować.
Pytanie
kluczowe ma wywołać zainteresowanie tematem, jest
związane z celem, zawiera problematykę zajęć, na którą uczeń
powinien uzyskać odpowiedź w ciągu jednej lub kilku lekcji.
Ocena
koleżeńska
Na podstawie wcześniej ustalonych kryteriów
sukcesu, uczniowie wzajemnie recenzują swoje prace, omawiając, co
zrobiono dobrze, a co wymaga poprawy, dając wskazówki, jak poprawić
błędy.
Samoocena
Uczeń
stara się ocenić, ile się nauczył i ile się jeszcze musi
nauczyć, aby osiągnąć wyznaczony cel.
W
ocenianiu kształtującym istotne są:
wydłużony
czas oczekiwania na odpowiedź,
ustalanie
odpowiedzi w parach,
niepodnoszenie
rąk,
uczenie
się na błędach,
zdania
podsumowujące,
technika
świateł,
BRAK OCENY STOPNIEM
materiały
pochodzą ze strony: www.ceo.org.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz